Z Wrocławia na Śnieżkę
Jeśli chodzi o mój wariant trasy...

1) Mam trochę inną koncepcję, by dojść do Tyńca Małego: Rynek-Świdnicka-Piłsudskiego-Stawowa-Ślężna-Wojszycka-Ołtaszyńska-Radosna [przejście nad autostradą]-Pszenna-Kolejowa-przecięcie Wrocławskiej-Słoneczna i żółtym szlakiem do Tyńca Małego. Zaletą tego wariantu jest to, że omijamy ruchliwy odcinek drogi nr 35 o długości 4 km, wadą natomiast to, że jest o 1,75 km dłuższy (z Rynku do Tyńca: 15,55 km), ponadto żółty szlak z Bielan do Tyńca ma przecinać Autostradową Obwodnicę Wrocławia (na mapie, którą się posługuje, jest ona zaznaczona "w budowie") w związku z czym nie wiadomo, czy on aby na pewno jeszcze istnieje i czy bezpiecznie zdołamy przejść na drugą stronę AOW zakręcony

Odcinek Tyniec Mały-Ślęża-Gogołów jak u Radka.

2) Z Gogołowa prosto na Świdnicę. Łukiem omijamy centrum dochodząc do drogi prowadzącej w stronę Witoszowa Dolnego i Górnego. Nią prosto, przez Pogorzałę, aż do rozwidlenia w kształcie litery T (w prawo droga na Poniatów, w lewo na Nowy Julianów). My idziemy prosto polną drogą przechodząc między Czarnuszką (562 m) a Lisim Kamieniem (613 m), dochodzimy (po minięciu osiedla) do dworca PKP Wałbrzych Miasto, skąd dalej wariantem Radka. Odcinek Gogołów-PKP Wałbrzych Miasto ma w moim wariancie 25,2 km, zaś wariant Radka liczy 25,7 km czyli 500 metrów więcej oczko

Możemy też pójść z Wałbrzycha nieco innym wariantem:
3) Z Wałbrzycha Miasto na południe, a następnie drogą nr 367 (ze skrótem ścinającym zakręt) do Boguszowa-Gorce, skąd żółtym szlakiem do wsi Grzędy i dalej tak, jak szliśmy na Śnieżkę z Wielkiej Sowy w październiku zeszłego roku (ze wsi Grzędy czerwonym szlakiem przez Wzgórza Krzeszowskie, Krzeszów, Betlejem, Góry Krucze, do parkingu przy drodze krajowej nr 5, azymut 240 na most na Bobrze i zielonym szlakiem przez Błażkową, Paprotki i Paczyn na Przełęcz Okraj, skąd grzbietem Karkonoszy na Śnieżkę. Mój wariant Wałbrzych Miasto-Przełęcz Okraj: 37,9 km, wariant Radka: 40,1 km.

Reasumując: jeśli pójdziemy dokładnie moim wariantem (punkty 1,2,3) zrobimy 124,55 km czyli o 1 km mniej niż proponuje Radek pan zielony